فیت شیپ | باشگاه تناسب اندام

تناسب اندام داشته باشید و شاد زندگی کنید!

فیت شیپ | باشگاه تناسب اندام

تناسب اندام داشته باشید و شاد زندگی کنید!

هم اکنون در مجله تناسب اندام فیت شیپ منتشر شد:  ✨


"درمان دیابت با ورزش"

به قلم علیرضا عباسی، کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی و عضو تیم تحقیق و توسعه فیت شیپ


در این مطلب جامع و تفصیلی از سری مطالب علم تمرین فیت شیپ به بررسی نقش ورزش در درمان و کنترل دیابت می پردازیم و نکات ورزشی که کمک می کنند تا شخص مبتلا به دیابت به سمت درمان یا کنترل هر چه بهتر این بیماری قدم بردارد را برایتان تهیه کرده ایم.


مختصر نکات طلایی از این مطلب: 🔑


1. تمرینات دایره ای با استفاده از وزنه های متوسط و تکرارهای زیاد برای کاهش احتمالی عوارض ناشی از افزایش فشار خون توصیه می شود.


2. ورزش های قدرتی سبب می شود چربی داخل عضلانی کاهش پیدا کند.


3. در طی فعالیت های ورزشی طولانی، که معمولا با ۳۰ درصد کاهش در مصرف انسولین همراه است، توصیه می شود که کربوهیدرات های با GI بالا حدود ۴۰ گرم در هر ساعت مصرف شود.


برای مطالعه این مقاله هم اکنون به مجله تناسب اندام فیت شیپ بروید یا بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://goo.gl/uILpe0


@fitshapeir - فیت شیپ

fitshape.ir | دریافت برنامه تمرینی و غذایی و انتخاب تیم شخصی

  • فیت شیپ باشگاه تناسب اندام

ماهور شکرابی


ماهور شکرابی؛ کارشناس تغذیه، تناسب اندام و پیشگیری از بیماری ها 🍏 


ماهور شکرابی کارشناس تغذیه، پس از گذراندن دوره ی تحصیلی، کارگاه های آموزشی مختلف و کنگره های علمی از سال 94 فعالیت های رژیم درمانی خود را در زمینه تناسب اندام، پیشگیری و کنترل بیماری ها آغاز کرده و با جدیدترین متد های علمی روز آشناست. حضور در کنگره بین المللی تغذیه و کنگره بین المللی غدد و متابولیسم و مدیریت تیم تحقیق و توسعه فیت شیپ در شاخه تغذیه از برجسته ترین سوابق حرفه ای اوست. 


برای ارتباط بیشتر با ماهور شکرابی در باشگاه مجازی فیت شیپ ثبت نام کنید. 

Fitshape - فیت شیپ 

ثبت نام در باشگاه مجازی فیت شیپ: www.fitshape.ir


  • فیت شیپ باشگاه تناسب اندام

حسن رهنمائیان با سال ها تجربه در رشته پرورش اندام افتخار سرمربیگری تیم ملی پرورش اندام را در مسابقات جهانی تایلند در کارنامه دارد. کسب اولین مدال در دسته فوق سنگین وزن در تاریخ پرورش اندام به نام ایران در جهانی I.F.B.B هند ۲۰۱۱ یکی از چند افتخارات مهمی بود که حسن رهنمائیان برای ایران رغم زد. وی اخیرا پس از خداحافظى با دنیاى قهرمانى و ورود به عرصه مربیگرى و در پى آن دریافت مدرک بین المللى درجه A از کشور آلمان و فعالیت حرفه ای در زمینه مربیگری مجددا و این بار در زمینه مربیگری  و هدایت ورزشکاران به افتخار آفرینی دست زد. قابل ذکر است اخیرا با شروع مربیگری در سوئیس و چند کشور دیگر وی به عنوان اولین مربی بین المللی پرورش اندام ایران لقب گرفت.


حسن رهنمائیان همچنین به عنوان سفیر پرورش اندام و بدنسازی فیت شیپ از این به بعد در این زمینه به صورت تخصصی به هدایت ورزشکاران و علاقه مندان فیت شیپی خواهد پرداخت.


همچنین برای آشنایی بیشتر با وی و توصیه های ورزشی مهم ایشان به صفحه آپارات فیت شیپ مراجعه کرده و ویدئوی اختصاصی وی را مشاهده کنید.
(لینک ویدئو: aparat.com/v/gU4dJ)


برای دریافت برنامه تمرینی و مشاوره تخصصی از حسن رهنمائیان هم اکنون در باشگاه مجازی فیت شیپ ثبت نام کنید و وی را به تیمتان اضافه کنید.


@fitshapeir - فیت شیپ

www.fitshape.ir | دریافت برنامه تمرینی و غذایی و انتخاب تیم شخصی

  • فیت شیپ باشگاه تناسب اندام

کمتر کسی از این موارد که به صورت غیر مستقیم بر روی تغییرات وزن تاثیر می گذارند مطلع بوده و به آن ها اهمیت می دهد. تعدادی از آنها را در این مطلب بررسی می کنیم:


1) نداشتن خواب کافی - کمبود خواب از طرفی سبب اختلالات هورمونی می شود که سوخت و ساز را مختل می کند. از طرفی معمولا ساعت های شبانه پیشروی افراد به سمت پرخوری بیشتر می شود.


2) روشن گذاشتن چراغ در شب! - در مطالعاتی که در این رابطه صورت گرفت مشخص شد افرادی که در شب با چراغ روشن به خواب می روند نسبت به کسانی که در تاریکی مطلق می خوابند درصد چربی بیشتری دارند. علاوه بر این مطالعه ی آماری، بررسی روی موش های آزمایشگاهی که در شرایط فیزیکی، فعالیت و رژیم غذایی یکسان بودند این مسئله را تایید کرد.


3) درجه حرارت محیط! - زمانی که محیط شما گرم تر و یا سرد تر از حد تعادل برای بدن شما باشد، بدن شما سعی می کند با مصرف انرژی دما را برای خود به حد مطلوب برساند. این انرژی مصرفی می تواند در پایین آمدن وزن شما موثر باشد.


موارد بعدی را در مجله تناسب اندام فیت شیپ بخوانید: yon.ir/11kX


Fitshape -  فیت شیپ

@fitshapeir | ثبت نام در باشگاه مجازی فیت شیپ: www.fitshape.ir

  • فیت شیپ باشگاه تناسب اندام

در هنگام اجرای حرکات بدنسازی تمرکز باید داشت یا سرعت؟


برای توسعه قدرت، سرعت اجرای تمرینات باید آهسته باشد زیرا آهسته اجرا کردن تکرارها هم مدت تحریک و هم سطح تنش تحمیل شده روی عضلات را افزایش می دهد.


برای یک بدنساز یکی از متغیر های مهم زمان تحت تنش است که مقدار زمانی است که عضلات بایستی برای کامل کردن یک ست منقبض شوند. برای توسعه حداکثر حجم عضلانی زمان بهینه ای که یک عضله بایستی در طول یک ست منقبض شوند بین ۲۰ -۷۰ ثانیه می باشد، البته این بدین معنی نیست که بدنسازان نبایستی ست های کوتاه تر یا بیشتر از این بازه زمانی انجام دهند اما اکثریت ست های تمرینی بایستی در این دامنه زمانی قرار بگیرند.


در حقیقت اجرای تمرینات به طور آهسته بهینه است اما نه برای همیشه. بدن انسان توانایی بالایی برای سازگاری با متغیر های تمرینی دارد (نظیر تمرکز کردن بر عضلات) که تغییر دادن آن متغیر ها سبب وارد کردن شوک به بدن و عدم سازگاری بدن به محرکهای تمرینی می شود که یکی از این متغیر ها سرعت اجرای تمرینات است. (در رابطه با شوک های تمرینی که در موارد بسیاری می تواند مفید باشد در پست بعدی صحبت می کنیم)


تمرینات با سرعت بالا نیز نباید فراموش شوند زیرا عضلات تنوع تحریک را برای نتایج مطلوب نیاز دارند و بسته به هدف و نوع تمرین و فاکتورهایی دیگر این مسئله می تواند اولویت پیدا کند.


Fitshape -  فیت شیپ

@fitshapeir | ثبت نام در باشگاه مجازی فیت شیپ: www.fitshape.ir

  • فیت شیپ باشگاه تناسب اندام

خانواده فیت شیپ با افتخار 1000 تایی شد!  

فیت شیپ؛ اولین و بزرگترین باشگاه مجازی تناسب اندام در ایران


ما را به دوستان خودتان معرفی کنید تا آنها هم از مطالب دسته اول و علمی فیت شیپ و امکانات بی نظیر باشگاه مجازی آن بهره مند شوند!


به نفر 1000 ام نیز استفاده رایگان از یکی از سرویس های غذایی و ورزشی به انتخابش هدیه داده می شود! همراه ما باشید!


متفکر و شکست ناپذیر باشید

تیم فیت شیپ - @fitshapeir

  • فیت شیپ باشگاه تناسب اندام

علیرضا رسا مربی بدنسازی از سال 1378 فعالیت حرفه ای خود را در این حرفه آغاز کرد و علاوه بر کسب عناوین قهرمانی مختلف، در حرفه ی مربی گری نیز از بهترین های ایران به شمار می رود و مدرک درجه 1 از دانشگاه فیما انگلیس و فدراسیون های IFBB و WBBF را دارا می باشد. او از شناخته شده ترین فیزیک کاران ایران است که علاوه بر قهرمانی های متعدد در سال های اخیر در مقام مربی به بسیاری از ورزشکاران ایرانی نیز در مجامع داخلی و بین المللی حمایت ها و راهنمایی های کلیدی رسانده است.


علیرضا رسا همچنین به عنوان سفیر فیزیک فیت شیپ از این به بعد در زمینه تخصصی فیزیک به هدایت ورزشکاران و علاقه مندان فیت شیپی خواهد پرداخت.


همچنین برای آشنایی بیشتر با وی و توصیه های ورزشی مهم ایشان به صفحه آپارات فیت شیپ مراجعه کرده و ویدئوی اختصاصی وی را مشاهده کنید.
(لینک ویدئو: aparat.com/v/PhaM5)


برای دریافت برنامه تمرینی و مشاوره تخصصی از علیرضا رسا هم اکنون در باشگاه مجازی فیت شیپ ثبت نام کنید و وی را به تیمتان اضافه کنید.


@fitshapeir - فیت شیپ

www.fitshape.ir | دریافت برنامه تمرینی و غذایی و انتخاب تیم شخصی

  • فیت شیپ باشگاه تناسب اندام

پروتئین از مواد مغذی اصلی سلول های بدن به شمار می رود و از زیرواحد هایی به نام اسید آمینه تشکیل شده است. نقش آنها از تشکیل ماده انقباضی عضلات گرفته تا ساختن بعضی از هورمون‌ها، آنزیم‌ها و آنتی بادی‌ها، تبدیل انرژی شیمیایی به کار و انتقال اکسیژن و هیدروژن متنوع می‌باشد. اما از آنجایی که پروتئین به ترمیم بهتر عضلات و عضله سازی کمک خواهد کرد و همینطور اهمیت آن در رژیم غذایی کاهش وزن، پر رنگ است در میان مردم و بخصوص ورزشکاران بسیار مورد توجه می باشد.


منابع پروتئینی کدام اند؟ 🤔


پروتئین ها را در اغلب مواد غذایی می توانید بیابید. تخم مرغ، شیر، گوشت مرغ، ماهی، گوشت قرمز، سویا و حبوبات منابع خوبی از آن می باشند. توصیه می شود در هر وعده غذایی منابع پروتئینی به میزانی که برای هر فرد لازم است گنجانده شود. البته به جز افراد با بیماری خاص که شاید مصرف پروتئین برای آن ها کمتر باشد.


@fitshapeir - فیت شیپ

www.fitshape.ir | دریافت برنامه تمرینی و غذایی و انتخاب تیم شخصی

  • فیت شیپ باشگاه تناسب اندام

تمرینات تعادلی گاهی به دلیل کسل کننده بودن مورد بی توجهی افراد و ورزشکاران می شوند. این تمرینات افزایش تمرکز شما بروی حرکات خود و تمرینات ورزشی را در پی خواهند داشت ونیاز به امکانات خاصی ندارند و برای تمامی افراد در هر جایی قابل اجرا می باشند.

 

در افراد سالمند به دلیل کاهش تعادل و تمرکز شاهد صدمات بی شماری هستیم. این گونه تمرینات ضامن سلامتی شما در سنین بالا می باشند و دیگر نیازی به راه رفتن به کمک عصا در سنین بالا نیست! در تمرینات بدنسازی حفظ تعادل در حرکات اهمیت ویژه ای دارد. به عنوان مثال در حالی که می خواهید با هر دو دست به صورت همزمان دمبل ها رو بالا آورید، نداشتن تعادل باعث کاهش کارایی تمرین و حتی ایجاد آسیب می شود و یا در صورتی که هالتر را بالا می آورید بدون تعادل به قسمت خاصی از عضله بیشتر فشار وارد می شود. به همین دلیل افراد مبتدی در شروع کار با وزنه خود، بهتر است از کار با وزنه های آزاد بپرهیزند و تمرینات خود را با هالتر و دستگاه انجام دهد. با این کار هماهنگی عصبی عضلانی فرد به تدریج توسعه پیدا می کند و کمترین آسیب متوجه فرد می باشد.


@fitshapeir - فیت شیپ

www.fitshape.ir | دریافت برنامه تمرینی و غذایی و انتخاب تیم شخصی

  • فیت شیپ باشگاه تناسب اندام

نرگس جوزدانی؛ 

کارشناس تغذیه و تناسب اندام 


نرگس جوزدانی هستم مشاوره تغذیه و رژیم درمانی و از سال 1381 به مدت 10 سال است که فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی خود را در زمینه تغذیه و مخصوصا کودکان متمرکز کرده ام و تجربه موفق برنامه ریزی غذایی و مشاوره رژیمی را برای این جامعه هدف داشته ام.


همین الان با عضویت در فیت شیپ و رفتن به صفحه تیم من می توانید نرگس جوزدانی را به عنوان متخصص تغذیه به تیم خود اضافه کنید و از وی برنامه رژیمی و مشاوره تخصصی دریافت کنید! 


Fitshape -  فیت شیپ

@fitshapeir | ثبت نام در باشگاه مجازی فیت شیپ: www.fitshape.ir

  • فیت شیپ باشگاه تناسب اندام