فیت شیپ | باشگاه تناسب اندام

تناسب اندام داشته باشید و شاد زندگی کنید!

فیت شیپ | باشگاه تناسب اندام

تناسب اندام داشته باشید و شاد زندگی کنید!

آماری تکان دهنده و مسئله ای مهم

چهارشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۰۹ ق.ظ

طبق آمار انجمن تشخیص و درمان چاقی ایران، حدود 30 درصد کودکان به اضافه وزن و چاقی مبتلا هستند و از هر 4 کودک ایرانی یک کودک به این مشکل دچار است.


دلیل افزایش چشمگیر چاقی کودکان ، غذا خوردن بیشتر نیست. تحقیقات نشان داده است ، میزان انرژی مصرفی کودکان طی 20 سال گذشته ، تغییر چندانی نداشته و دلیل افزایش چاقی کودکان ، تحرک کمتر آنهاست .


زندگی در خانه های آپارتمانی و کوچک ، مجال دویدن و بازی کردن را ازکودکان گرفته است. آنها زمان فعالیتشان را پای تلویزیون یا کامپیوتر می گذرانند. از این رو یا خیلی کم اشتها و کم خوراک می شوند، یا پرخور و چاق. تبلیغات تلویزیونی ، در دسترس بودن شیرینی و تنقلات فراون و علاقه شدید به خوردن نوشیدنی های گازدار و پر کالری ، دلایل مهمی برای چاقی کودکان است.


از عواقب چاقی دوران کودکی، افزایش آمار بیماری های دوران کودکی مرتبط با تغذیه است . فشار خون، چربی بالا، میزان قند خون بالاتر از حد نرمال همه از عوارض چاقی در سنین کم و ادامه این مشکلات تا سنین بالاتر است . در 20 ساله اخیر آمار کودکانی که به دلیل مشکلات ناشی از چاقی در بیمارستان ها بستری شده اند، به صورتی بوده که آمار کودکان دیابتی بستری دو برابر، سنگ های صفراوی سه برابر و خفگی در حین خواب 5 برابر افزایش داشته است.


اغلب کودکان چاق سالم هستند ولی متاسفانه باید تاکید کرد که در صورت ادامه چاقی در سنین جوانی در معرض مشکلات و بیماریهای زیادی از قبیل دیابت تیپ 2، فشار خون بالا، بیماریهای قلبی ، کلسترول بالا، کمردرد، افسردگی و کاهش اعتماد به نفس قرار خواهند گرفت.


ازعواقب دیگر، گوشه گیر شدن کودک است. او احساس می کند با دیگران فرق دارد و تصویر نادرستی از وضعیتش در ذهن دارد. کودکان دیگر نیز بعضاً او را در جمعشان راه نمی دهند که در نهایت مشکلات ویژه ای به دنبال خواهد داشت. قابل ذکر است این مشکلات در دختران چاق بسیار بدتر و شدیدتر است.


ما در فیت شیپ برانیم تا با کمک متخصصان تغذیه به نام و مربیان ورزشی دلسوز بتوانیم در این زمینه کمکی کرده باشیم و از تکنولوژی که امروزه بر علیه سلامتی است؛ کمک بگیریم و با همان تکنولوژی در زمینه سلامت پیشرو باشیم. 


فیت شیپ؛ اولین باشگاه مجازی تناسب اندام در ایران

 www.fitshape.ir

  • فیت شیپ باشگاه تناسب اندام

تغذیه

چاقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی