فیت شیپ | باشگاه تناسب اندام

تناسب اندام داشته باشید و شاد زندگی کنید!

فیت شیپ | باشگاه تناسب اندام

تناسب اندام داشته باشید و شاد زندگی کنید!

۱۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

وقتی می دوید هر یک از پاهایتان بین ۵۴۴ تا ۷۵۴ بار در هر کیلومتر به زمین ضربه می زند. در آغاز، پای شما با فشاری معادل با ۱.۵ تا ۲ برابر وزن تان به زمین ضربه می زند، اما هنگامی که بتوانید سریع تر بدوید این فشار می تواند تا ۴ برابر وزن تان افزایش یابد. همین دلیل، به تنهایی ایجاب می کند که کفش تان نیازمند لایه ی ضربه گیر قوی تر به ویژه در پاشنه باشد. همچنین این کفش باید از کف پا و قوس پا نیز محافظت کند.


زنان بایستی به خاطر داشته باشند که عموماً در مقایسه با مردان، کف پای باریک تری دارند و ممکن است پایشان در اثر استفاده از کفش های مردانه دچار مشکل شود. 


 تیم تحریریه فیت شیپ | @fitshapeir

  • فیت شیپ باشگاه تناسب اندام

فرآیند چربی سوزی نیاز به اکسیژن داشته از این رو تمرینات هوازی در تسهیل این امر بدیهی می باشد. زمان انجام تمرینات هوازی بسیار اهمیت دارد در صورتی که اگر به موقع انجام نشود نتیجه خوبی حاصل نمی شود. تمرین با وزنه از نوع تمرینات بی هوازی است و از منابع کربوهیدرات استفاده می کند، در حالی که چربی سوزی یک فرآیند هوازی است و برای اکسیداسیون چربی به اکسیژن نیاز داریم.


اگر قبل از تمرینات بدنسازی هوازی انجام دهیم در واقع منابع کربوهیدرات بدن خود را که منبع اصلی برای تامین انرژی عضلات در هنگام تمرین با وزنه می باشد را مصرف کرده و سپس تمرینات بدنسازی انجام می دهید ذخایر کربوهیراتی خالی است و چون تمرین بی هوازی است بدن سراغ چربی سوزی نمی رود و از تخریب ماهیچه سوخت مورد نیاز را تامین می کند که بدترین اتفاق ممکن است. 


اما اگر به ترتیب، اول کار با وزنه را انجام دهیم و سپس سراغ تمرینات هوازی برویم، چون بعد از کار با وزنه ذخایر کربوهیدراتی خالی است، بدن به فاز چربی سوزی می رود.


 تیم تحریریه فیت شیپ | @fitshapeir

  • فیت شیپ باشگاه تناسب اندام

این میوه مقوی و لذیذ سرشار از ویتامین های  A، C و گروه B  است و مواد معدنی مختلفی شامل کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، گوگرد، سدیم و مقدار کمی مس، آهن و روی نیز دارد.


- مهمترین خواص زرد آلو:


الف) گوش درد: چکاندن چند قطره روغن مغز تلخ هسته زردآلو در گوش ، سبب تسکین درد گوش می شود.


ب) ناراحتی های پوستی: زردآلو پوست، مخاط و مو را تقویت می کند و آلرژیهای پوستی را برطرف می سازد. روغن هسته زردآلو پوست را لطیف می سازد.


پ) اختلالات صفراوی: زردآلو کبد را فعال نموده و ترشح و دفع صفرا را آسان می سازد و کبد را در انجام فعالیت حیاتی تحریک می کند.


- نکاتی درباره زرد آلو:


1) زردآلو سرشار از ویتامین های A و C است.


2) کالری موجود در زردآلوی خشک چندین برابر کالری تازه ی آن است.


3) زردآلو برای درمان و رفع کم خونی مصرف بسیار بالایی دارد.


4) ویتامین B17 هسته زردآلو برای معالجه و پیشگیری از سرطان مفید است.


5) ۶۴ درصد زردآلو را ویتامین A تشکیل می دهد! از این رو برای تقویت بینایی و جلوگیری از آب مروارید مفید است.


 تیم تحریریه فیت شیپ | @fitshapeir

  • فیت شیپ باشگاه تناسب اندام

تبریک به اولین های خانواده فیت شیپ! کانال تلگراممان 100 تایی شد!


هر چند موفقیت کوچکیست که با شروع تازه کارمان کسب کرده ایم اما این موفقیت را با شما جشن می گیریم و در کنار هم قله های بعدی را فتح می کنیم.


به عنوان کادوی این موفقیت به 250 نفر اول کانال فیت شیپ که از ابتدای شروع کار همراه ما بودند به زودی سورپرایزی ویژه تعلق میگیره که باید تا چند روز دیگه صبر کنید.


دست به کار شید و اگه به سلامت دوستان و اطرافیانتان اهمیت می دهید کانال ما را معرفی کرده و مطالب دسته اولمان را دنبال کنید.

  • فیت شیپ باشگاه تناسب اندام

این میوه خوش عطر و طعم، حاوی مقدار زیادی پتاسیم، سدیم، کلسیم، برم و فسفر و مقادیر زیادی ویتامین آ و ب می‌باشد.


 مهمترین خواص سیب:


الف) ضد عفونی: سیب ضد عفونی کننده دهان ، لوله گوارش و خون است. غرغره با شیره سیب پخته ، التهاب گلو را برطرف و آنژین را درمان می کند. جوشانده برگ درخت سیب نیز عفونت خون را برطرف و خاصیت تب بری دارد.


ب) دستگاه اعصاب: سیب، تقویت کننده دستگاه اعصاب، آرامبخش و خواب آور، برطرف کننده اضطراب، دلهره، ترس، وحشت، لکنت زبان و دیگر اختلالات عصبی است.


پ) اختلالات تنفسی: سیب دستگاه تنفس را تقویت نموده، تنگی نفس، سرفه های مزمن، گرفتگی صدا،  التهاب برونشها سیاه سرفه و اختلالات تنفسی را درمان می نماید.


 نکاتی درباره سیب:


1) سیب را حتما با پوست بخورید. بیشتر ویتامین آن در پوست آن است و درمان کننده یبوست است.


2) دم کرده برگ درخت سیب ادرار آور است و درمان کننده التهاب کلیه و مثانه می‌باشد.


3) سیب از حرارت و گرمای بدن کم می کند. (همانند هندوانه)


4) افرادی که می‌خواهند لاغر شوند حتما باید سیب را با پوست بخورند.


5) رب سیب ترش علاج اسهال، استفراغ و درد و غم است.


 تیم تحریریه فیت شیپ

  • فیت شیپ باشگاه تناسب اندام

یک دلیلش این است که برای کسی که تازه می خواهد شروع کند، دویدن یکی از ارزان ترین ورزش ها است. تنها لازم است یک جفت کفش خوب بخرید و بس. این را با هزینه های ورزش هایی مثل گلف، اسکی، هاکی یا حتی تنیس مقایسه کنید. 


برای دویدن نه نیازی به پوشیدن زانوبند است و نه پرداخت آبونمان ماهیانه، یا خرید بلیت یا توپ که بخواهد پس از مدتی مستهلک شود!


دویدن به شما چیزهایی زیادی در مورد خودتان یاد می دهد. می تواند محدودیت های روانی و جسمانی تان را به شما نشان دهد و فرصتی دهد تا از آنها عبور کنید. وقتی با دویدن بتوانید حد و حدود توانایی تان را تغییر دهید، احساسی فوق العاده در شما شکل می گیرد از اینکه این شما بوده اید که توانسته اید این مرزها را به جلو برانید. 


دویدن، خصلت هایی نظیر تعهد، اراده، شور و اشتیاق، پشتکار و ارزش قائل شدن برای خویشتن را در شما تقویت می کند. به این فکر کنید که این موضوع تا چه حد می تواند برای دیگر عرصه های زندگی تان نیز مثبت باشد.


 تیم تحریریه فیت شیپ

  • فیت شیپ باشگاه تناسب اندام

رشد عضلات و ریکاوری (ترمیم و بازسازی سلول های عضلانی آسیب دیده) در هنگام خواب بیشترین عملکرد خود را دارد و بسیاری از هورمون های آنابولیک مانند هورمون رشد و تستسترون در هنگام خواب عمیق به مقدار بیشینه ی خود می رسد که برای ورزشکاران مهمترین اتفاقی است  که می افتد. اگر ورزش می کنید و خواب مناسبی ندارید در برنامه خواب و سبک زندگی خود تجدید نظری داشته باشید!


 تیم تحریریه فیت شیپ

  • فیت شیپ باشگاه تناسب اندام

 خرمالو سرشار از ویتامین آ و بتاکاروتن است. همچنین دارای مقدار قابل توجهی ویتامین های ب۱، ب۲، ب۳ و ث می باشد. در ضمن این میوه خوش رنگ و خوش طعم دارای مواد معدنی ضروری برای بدن مانند کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر، منیزیم و پتاسیم است که هر یک از این مواد معدنی فوق نقش مؤثری در سلامتی و تندرستی بدن ما دارند.


 مهمترین خواص خرمالو:


الف) تقویت عمومی: خرمالو، تقویت کننده عمومی و انرژی دهنده سلولهای بدن و رشد دهنده کودکان است. خرمالو ضعف عمومی و لاغری را برطرف نموده و کمبود ویتامین A را جبران می سازد.


ب) اختلالات پوستی: خرمالو، پوست را نرم و لطیف ساخته و از خشکی و بروز خارشهای پوستی جلوگیری نموده و اختلالات پوستی را درمان می سازد. میوه خام خرمالو، به سبب داشتن تانن در التیام زخمهای پوستی بسیار موثر می باشد و از پیشرفت میکروبها، جلوگیری می کند.


پ) یبوست: خرمالو منبع خوب فیبرهای غذایی محسوب می‌شود و حاوی میزان قابل‌ توجهی فیبر پکتین می‌باشد. اگر از یبوست رنج می‌برید می‌توانید به این میوه اعتماد کنید.


 نکاتی درباره خرمالو:


1) خرمالو حاوی مقدار زیادی پکتین است. پکتین یکی از انواع فیبرهای محلول در آب است که باعث کاهش چربی های خون می شود.


2) موادقندی خرمالو شامل لوولز و گلوکز است و با آن که مقدار آن ۲۰ درصد است، برای مبتلایان به بیماری قند ، زیان بخش نیست.


3) خرمالو یک میوه‌ی شیرین و حاوی قند است. برای همین زیاده‌روی در مصرف آن برای دیابتی‌ها خوب نیست.


4) خرمالو برای مقابله با کلسترول و فشارخون بالا مناسب است.


5) می توان از آب خرمالو برای درمان زخم ها استفاده کرد. همچنین این میوه برای آفت دهان و گلودرد بسیار مفید است.


 نویسنده: تیم تحریریه فیت شیپ

  • فیت شیپ باشگاه تناسب اندام

طبق آمار انجمن تشخیص و درمان چاقی ایران، حدود 30 درصد کودکان به اضافه وزن و چاقی مبتلا هستند و از هر 4 کودک ایرانی یک کودک به این مشکل دچار است.


دلیل افزایش چشمگیر چاقی کودکان ، غذا خوردن بیشتر نیست. تحقیقات نشان داده است ، میزان انرژی مصرفی کودکان طی 20 سال گذشته ، تغییر چندانی نداشته و دلیل افزایش چاقی کودکان ، تحرک کمتر آنهاست .


زندگی در خانه های آپارتمانی و کوچک ، مجال دویدن و بازی کردن را ازکودکان گرفته است. آنها زمان فعالیتشان را پای تلویزیون یا کامپیوتر می گذرانند. از این رو یا خیلی کم اشتها و کم خوراک می شوند، یا پرخور و چاق. تبلیغات تلویزیونی ، در دسترس بودن شیرینی و تنقلات فراون و علاقه شدید به خوردن نوشیدنی های گازدار و پر کالری ، دلایل مهمی برای چاقی کودکان است.


از عواقب چاقی دوران کودکی، افزایش آمار بیماری های دوران کودکی مرتبط با تغذیه است . فشار خون، چربی بالا، میزان قند خون بالاتر از حد نرمال همه از عوارض چاقی در سنین کم و ادامه این مشکلات تا سنین بالاتر است . در 20 ساله اخیر آمار کودکانی که به دلیل مشکلات ناشی از چاقی در بیمارستان ها بستری شده اند، به صورتی بوده که آمار کودکان دیابتی بستری دو برابر، سنگ های صفراوی سه برابر و خفگی در حین خواب 5 برابر افزایش داشته است.


اغلب کودکان چاق سالم هستند ولی متاسفانه باید تاکید کرد که در صورت ادامه چاقی در سنین جوانی در معرض مشکلات و بیماریهای زیادی از قبیل دیابت تیپ 2، فشار خون بالا، بیماریهای قلبی ، کلسترول بالا، کمردرد، افسردگی و کاهش اعتماد به نفس قرار خواهند گرفت.


ازعواقب دیگر، گوشه گیر شدن کودک است. او احساس می کند با دیگران فرق دارد و تصویر نادرستی از وضعیتش در ذهن دارد. کودکان دیگر نیز بعضاً او را در جمعشان راه نمی دهند که در نهایت مشکلات ویژه ای به دنبال خواهد داشت. قابل ذکر است این مشکلات در دختران چاق بسیار بدتر و شدیدتر است.


ما در فیت شیپ برانیم تا با کمک متخصصان تغذیه به نام و مربیان ورزشی دلسوز بتوانیم در این زمینه کمکی کرده باشیم و از تکنولوژی که امروزه بر علیه سلامتی است؛ کمک بگیریم و با همان تکنولوژی در زمینه سلامت پیشرو باشیم. 


فیت شیپ؛ اولین باشگاه مجازی تناسب اندام در ایران

 www.fitshape.ir

  • فیت شیپ باشگاه تناسب اندام

 بیشتر بخوانید در: http://iran-newspaper.com/Newspaper/Page/6010/19/80014/0

  • فیت شیپ باشگاه تناسب اندام