فیت شیپ | باشگاه تناسب اندام

تناسب اندام داشته باشید و شاد زندگی کنید!

فیت شیپ | باشگاه تناسب اندام

تناسب اندام داشته باشید و شاد زندگی کنید!

تمرکز در ورزش

جمعه, ۲۸ آبان ۱۳۹۵، ۰۸:۲۵ ب.ظ

در هنگام اجرای حرکات بدنسازی تمرکز باید داشت یا سرعت؟


برای توسعه قدرت، سرعت اجرای تمرینات باید آهسته باشد زیرا آهسته اجرا کردن تکرارها هم مدت تحریک و هم سطح تنش تحمیل شده روی عضلات را افزایش می دهد.


برای یک بدنساز یکی از متغیر های مهم زمان تحت تنش است که مقدار زمانی است که عضلات بایستی برای کامل کردن یک ست منقبض شوند. برای توسعه حداکثر حجم عضلانی زمان بهینه ای که یک عضله بایستی در طول یک ست منقبض شوند بین ۲۰ -۷۰ ثانیه می باشد، البته این بدین معنی نیست که بدنسازان نبایستی ست های کوتاه تر یا بیشتر از این بازه زمانی انجام دهند اما اکثریت ست های تمرینی بایستی در این دامنه زمانی قرار بگیرند.


در حقیقت اجرای تمرینات به طور آهسته بهینه است اما نه برای همیشه. بدن انسان توانایی بالایی برای سازگاری با متغیر های تمرینی دارد (نظیر تمرکز کردن بر عضلات) که تغییر دادن آن متغیر ها سبب وارد کردن شوک به بدن و عدم سازگاری بدن به محرکهای تمرینی می شود که یکی از این متغیر ها سرعت اجرای تمرینات است. (در رابطه با شوک های تمرینی که در موارد بسیاری می تواند مفید باشد در پست بعدی صحبت می کنیم)


تمرینات با سرعت بالا نیز نباید فراموش شوند زیرا عضلات تنوع تحریک را برای نتایج مطلوب نیاز دارند و بسته به هدف و نوع تمرین و فاکتورهایی دیگر این مسئله می تواند اولویت پیدا کند.


Fitshape -  فیت شیپ

@fitshapeir | ثبت نام در باشگاه مجازی فیت شیپ: www.fitshape.ir

  • فیت شیپ باشگاه تناسب اندام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی